Where are you now that I need ya?

3 mei 2019 - Kitchener, Canada

Vanmorgen werd ik eens niet van m'n wekker wakker. Ik was eerder beneden dan oma en genoot van de verschillende vogels die aan het eten waren.

Vandaag gaan we naar St. Jacobs, een stadje niet zo ver bij Kitchener vandaan. Er is daar een markt die twee keer per week open is en goed bezocht wordt. Alles kun je er vinden: koffietentjes, slagerijen, bakkers, maar ook kleding, toeristenwinkels en kleine kookwinkeltjes. Oma vertelde dat er ook dieren worden geveild (serieus!). Vandaag waren de koeien aan de beurt. Aan de voorkant zie je een relatief onschuldig en klein hok, maar aan de achterkant...😱 Rij-en vol met koeien. Groot, klein, bruin, wit, gevlekt. Alles! Ergens vond ik het wel sneu. In een aantal hokken konden de koeien letterlijk hun kont niet keren.

IMG_6835

IMG_6816

Waar St. Jacobs in ons gezin vooral bekend om staat, zijn de apple fritters. Dit zijn een soort oliebollen met appel, kaneel en suiker. Dit moesten we dan ook maar even proeven! Ik wil niemand jaloers maken, maar jongens, dit was echt heerlijk 😍.

IMG_6819IMG_6825

IMG_6826

Hierna hebben we nog even gelopen over de rest van de markt. Al het groente en fruit zag er zo goed en vers uit!

IMG_6833

IMG_6828

Hierna was het tijd voor de Levi's outlet. Jup, weer Levi's... Ik heb tegen mezelf gezegd dat dit écht de laatste keer is dat ik daar iets heb gekocht, want ondanks dat het een heel stuk goedkoper is, heb ik ook te maken met de grootte van mijn koffer, het gewicht van mijn koffer en mijn geld.

We kregen honger en hebben 'even' geluncht in de market. Wat. Een. Hamburger. Ik had redelijk wat trek, maar dit ding was echt groot. Na de burger was het tijd om even naar de Walmart te gaan. We hadden wat boodschapjes nodig, dus hebben die gehaald. We zijn teruggelopen door het tuincentrum.

IMG_6840

IMG_6858

Eenmaal thuis wilde ik een Blue Jay op de foto krijgen. Die vliegen regelmatig door de tuin en maken ook regelmatig een grote rotzooi van de tuin. Het tegenovergestelde gebeurde: de Blue Jays hadden namelijk helemaal geen zin in een foto en leken zich te verstoppen :( Gelukkig hadden de altijd brutale eekhoorntjes wel zin in de camera, net als de Red Cardinal!

IMG_6873IMG_6872IMG_1419

Na het eten hebben oma en ik een paar potjes Skip-Bo gespeeld en nu is het tijd voor mij om naar bed te gaan. Goedemorgen Nederland, slaap lekker Canada... zzzz...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl