#fangirl

4 mei 2019 - Kitchener, Canada

Gister lag ik wat later in bed, wat een soort van betekent dat ik ook later opsta. Gisteravond stuurde Shirley mij een berichtje dat ze was vergeten om een foto met me te maken. Voor mij een mooie gelegenheid om nog even terug te gaan! Die kinderen zullen wel denken, "ALWEER?!" Voordat ik dat doe, gaan oma en ik eerst even langs de thriftshop waar oma vrijwilliger is. We eindigen de ochtend met een koffie. Eenmaal thuis belt mijn neef Matthew of hij kan komen lunchen. We warmen de leftovers op en hebben een gezellige lunch met zijn drieën.

In de tussentijd kwam de Blue Jay voorbij. EINDELIJK heb ik die vogel op de foto weten te krijgen!

IMG_1432IMG_1452IMG_1454

Ik moet opschieten, het is 12:50 en ik heb om 13u afgesproken op school. Eenmaal op school, loop ik naar het lokaal wat eigenlijk al een beetje aanvoelt als mijn lokaal. Ik voel me heel veilig op deze school, de kinderen en leerkrachten betrekken me erbij en zijn geïnteresseerd. Als ik dichterbij het bord kom, zie ik dit staan: pica with miss Plate. Hoe schattig!

IMG_6877

Ik zie nog meer dan ik al zag. Boven is er namelijk een computerlokaal, wat normaal ook voor Frans wordt gebruikt. De kinderen gaan aan de slag met een poster die ze moeten maken en met een gedicht. De leerlingen hebben ruim anderhalf uur eraan gewerkt, wat een concentratie op de vrijdagmiddag!

IMG_6884

Na wat foto's was het tijd voor een afscheid. Meerdere kinderen vroegen of ik toch niet nog een keer wilde of kon langskomen, maar daar is nu geen tijd meer voor. Toch leuk dat de kinderen laten merken dat ze het leuk vinden dat ik er ben geweest de afgelopen dagen.

IMG_6908

Na school heb ik nog even met Shirley gepraat over de klas en over de dingen die me waren opgevallen. Op een gegeven moment zei ze dat ik veel wijsheid bezit, op een hele goede manier met (deze) kinderen omga en me ook zeer verantwoordelijk voel voor wat er wel (of juist niet) gebeurt. Een mooier compliment kun je niet krijgen, maar wat mij verbaasde is dat zij dat over mij kon zeggen na mij ongeveer anderhalve schooldag te hebben meegemaakt. Die steek ik in mijn zak..!

IMG_6904

Nu snel naar huis, want we moeten naar de verjaardag van mijn neefje! Na pizza, cadeautjes en veel gillende kinderen is het tijd om weer naar huis te gaan. Ik was even vergeten hoe vermoeiend kinderen kunnen zijn 😂. Slaap lekker Nederland!