Aziaten op reis

7 mei 2019 - Kitchener, Canada

Lieve allemaal,

Wat is het ontzettend leuk om te zien dat zo veel mensen mijn blog bekijken, lezen en reacties plaatsen! Word ik erg gelukkig van ☺️

De wekker staat om 7:50. Vandaag gaan we naar de Niagara Falls! Na Toronto heb ik hier het meest naar uitgekeken. Zo’n natuurverschijnsel zien wij nooit in Nederland en de Niagara Falls zijn te mooi voor woorden. Op foto’s zien ze er al prachtig uit, maar in het echt is het nog mooier. Oma houdt niet van zulke lange stukken rijden, daarom gaat Tante Manja met ons mee. Nadat we naar tante Manja zijn gereden, konden we gaan! Onze eerste stop was (natuurlijk) bij Tim Hortons. Nadat we onze koffie hadden opgedronken en ons spul hadden opgegeten, kon de reis verder.✔️

IMG_6995

We stopten bij Niagara-on-the-Lake. Dit is een klein stadje met wat toeristische winkels, gigantische huizen en een christmas store die standaard open is. Na wat winkeltjes bezocht te hebben, was het tijd voor lunch. Tante Manja had sandwiches gemaakt en die hebben we opgegeten met uitzicht op Lake Ontario.

IMG_7005IMG_1482IMG_1484

Onze volgende stop was bij op een heuvel vlak na Niagara-on-the-Lake. Hier was een oorlogsmonument en wederom fantastisch uitzicht op Lake Ontario.

IMG_1504IMG_1499

We rijden door naar een parkje waar de Butterfly Conservatory is. Ik had op de Canadese basisschool de tip gekregen om hier naartoe te gaan, maar ik vond de entree wat prijzig, dus we zijn er niet naar binnen gegaan.

IMG_1514IMG_1523

Verderop was er weer een uitkijkpunt. Het water was wild en kon je duidelijk horen. Hier wil je niet in zwemmen... Dit was de laatste stop voor de Niagara Falls. Hoe dichterbij we kwamen, hoe beter je de opkomende druppeltjes (dit zag eruit als een soort mist) van de Falls zag.

IMG_7014IMG_1526

Toen we eenmaal een parkeerplek hadden gevonden, zijn we langs de bovenkant van de waterval gelopen. Ook hier was het water al woest, maar nog niets vergeleken met wat er daar onder gebeurde.

IMG_1546IMG_7017

Tijd voor foto’s! Ik liet Tante Manja wat foto’s van mij en oma maken, tot ik op mijn schouder werd getikt. Twee grote, bruine, Aziatisch ogen keken me aan en de vrouw wuifde met haar handen. ‘Go..! Go..!’ klonk het. Deze vrouw dacht blijkbaar dat ik een soort pokemon was ofzo en dat ze me kon vangen..? Nee, natuurlijk bedoelde ze dit niet en natuurlijk had ik dit ook wel door. Ik vond het alleen redelijk brutaal wat ze deed. Alleen maar omdat zij een foto wilde waar ze alleen opstond, bedacht ze dat ik weg moest? #photoshop

IMG_1562IMG_1557

Natuurlijk heeft iedereen wel van dit soort momenten, dat je denkt ‘ah, jammer dat er nu iemand bij staat.’ Maar hee, de Nederlandse normen en waarden zeggen mij dat ik even op mijn beurt wacht. Prima. Ik laat de vrouw even haar modellenwerk doen, maar loop expres langzaam voor haar langs. Sorry not sorry.

Even voor de duidelijkheid, ook als het een andere vrouw had geweest, had ik het in de blog gepost. Het is puur toeval dat het een Aziatische vrouw was. En natuurlijk moest ik er wel een beetje om lachen, aangezien we allemaal de Aziatische toeristen kennen met hun iPad en Selfiestick.

Wist u dat je vanaf de Niagara Falls naar de Verenigde Staten kan? U kunt met een auto de zogezegde rainbowbridge over, dan nog even langs de douane en dan bent u in de VS! Ik kan u alleen wel vertellen dat de Amerikaanse kant van de watervallen veel minder mooi en minder groot zijn, maar hee, aan alles zit twee kanten!

IMG_1551IMG_1555

Nadat we een redelijk lang stuk gelopen hebben, nog meer foto’s gemaakt hebben en even hebben gezeten, is het tijd om even wat te gaan eten. Oma en tante Manja weten wel een goed restaurant, dus daar ga ik wel in mee. Rond 6PM komen we aan bij het restaurant en rond 7:30PM zijn we weer vertrokken met een volle maag.

IMG_7028

Nu, om 9PM zijn we weer thuis. Ik ben redelijk moe, dus na deze blog, een kopje thee en een potje Skip-Bo ga ik lekker mijn bed in. Morgen is de laatste volledige dag. De tijd gaat veelste vlug, ik zou willen dat ik hier nog langer kon blijven. Slaap lekker Canada en goedemorgen Nederland!

IMG_1572

Oke... Nog 1 dan! ^^

1. Monica:
    7 mei 2019
    Prachtig Sanne! Jammer dat de tijd zo snel gaat 😱 have fun nog op je laatste dag!
  2. Ton en Tiny Hamerslag:
    7 mei 2019
    Wat gaat de tijd snel he ,als je het zo fijnheb en thuis dan nog meer verhalen groetjes ,en tot gauw Ton &. Tiny