Vakantietypetjes

26 april 2019 - Kitchener, Canada

Rustig wacht ik bij de gate. Meerdere keren worden er namen omgeroepen waarvan ze nog eens de paspoortcontrole wilden doen. Nadat ik al mijn berichtjes heb verstuurd, kijk ik in de ogen van een bekende. Het is een leerkracht van mijn stageschool! Hoe toevallig wil je het hebben.

Iets later dan gepland vertrok het vliegtuig richting Toronto. Ik zit bij het raam, met naast mij een Amerikaanse en daarnaast een, ik denk, Arabische vrouw.

In het vliegtuig besef ik me hoeveel verschillende mensen er zijn. Zo zit er voor me een man die teveel energie heeft, daarnaast zijn dochter die zijn gedrag overneemt. Voor hen zit een vrouw die constant selfies maakt. Ik kan u verzekeren dat het licht hier niet ideaal is... :’). Ook een vrouw die geen Engels kan en maar al te blij is dat een stewardess een klein beetje Nederlands kan. Achter me een man die dankbaar gebruik maakt van zijn creditcard en schuin achter me een kind. Een schreeuwend, klein (peuter/kleuter?) kind. Ouders proberen het kind stil te krijgen, maar het wil niet lukken. Wat geïrriteerde blikken verschijnen op de gezichten van mijn vluchtgenoten. Moeder loopt met het jongetje in de armen naar achter. Rust. Ze komen terug en het jongetje heeft een bekertje met water... Die hij vervolgens giet over de passagier erachter en weer begint te huilen. Het personeel komt langs met eten. Eindelijk is het jongetje voor een langere tijd stil.

Het personeel komt vaak langs met drinken. Er is zelfs een stewardess die Nederlands aan het leren is. Je moet twee keer luisteren wil je het precies verstaan, maar ik heb er respect voor!

De landing

Terwijl we langzaam aan naar beneden gaan, vliegen we langs Toronto. Wat is het toch heerlijk om weer terug te zijn na 10 jaar.

34C7D195-39E7-4F8A-843F-CB684B92F2E5

De luchthaven

Na kort te hebben gezocht, heb ik oma gevonden! We hebben er uiteindelijk 2 uur over gedaan om thuis te komen (wat nog redelijk meeviel in verband met Rush hour). Eenmaal thuis hebben we pizza gegeten en lig ik nu, om 8:30PM (2:30 Nederlandse tijd) in mijn bedje. Morgen ga ik naar de school toe. Slaap lekker... Of moet ik zeggen goeiemorgen..?

1. Ingrid Plate:
    26 april 2019
    Wat een vlucht kind! En idd zoveel verschillende mensen hè! Geniet!
  2. Pappa:
    26 april 2019
    Wat ontzettend leuk om op deze manier ‘bij te blijven’ en gezellig geschreven, juf Sanne !