Aftellen

18 april 2019 - Rotterdam, Nederland

Het aftellen is begonnen. Over precies een week ben ik op Schiphol.

Van bekenden kreeg ik de vraag: 'Hoe kom je er nou bij om dit te gaan doen?' Het leek me leuk om dit uit te leggen.

Zoals al eerder gezegd, studeer ik aan de Thomas More Hogeschool. Ik zit hier in het tweede jaar. Een druk jaar, maar wel met veel leuke dingen. Zo hebben we dit jaar geen stagedagen meer, maar 8 stageweken en hebben we gedurende het jaar zes projecten van ieder twee weken. Een van die projecten is het internationaliseringsproject. Dit project is er geen vast programma en regel je alles zelf (dus ja, ook de kosten zijn voor jou...). De opdracht is simpel gezegd een school te zoeken in het buitenland en de verschillen tussen dat systeem en ons systeem ontdekken. Hierbij maken we opdrachten en dat leveren we als bewijs in na ons project.

Toen we op school de informatie kregen, wist ik het meteen. Ik ga naar Canada. Zo snel als dat ik kon, heb ik mijn oma gebeld en gevraagd of ik kon logeren en of zij en school wist. Die wist ze wel, want haar kinderen hebben daar ook op school gezeten. Ik heb de school gemaild, maar helaas kreeg ik geen antwoord. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en heb 's avonds gebeld. In Canada is het 6 uur vroeger, dus daar was het middag. Mijn mailtje was daar niet aangekomen, en de vrouw met wie ik sprak, heeft mij het mailadres van de directeur gegeven. Ik heb mijn mailtje doorgestuurd en binnen een uur had ik antwoord dat ik van harte welkom was. Toen kon alles beginnen! Ik heb ongeveer een maand later mijn vliegticket besteld en alles met de school besproken.

Ik ga in mijn eentje en ik moet zeggen dat ik het best spannend vind om alleen te reizen. Dat zal de eerste keer voor mij zijn en dan ook meteen naar de andere kant van de wereld! Gelukkig word ik daar opgevangen door mijn oma en haar zus. Voor mij pakt het allemaal goed en vanzelfsprekend uit en ik ben heel blij dat ik dit mag doen!

Groetjes en tot snel!